16 Aralık 2008 Salı

YOL NOTLARI-16

EN GÜZEL ANLARDAN BİRİ...

Yani tabiki bunda daha da güzel şeyler vardır hayatta ama, bu bence benim için bu gezinin en güzel anlarından biri.

Evet, gelelim olaya...

Tayland göçmen bürosu 29 kasım tarihinden itibaren yeni bir vize prosedürünü uygulamaya koymuş. Buna göre eğer ülkeye hava yolu ile giriş yaptıysanız 30 günlük vize (bizler Türkler için geçerli) alabiliyorunuz, bunun haricinde kara ya da deniz yolu ile giriş yaptıysanız 15 gün vize alıyorsunuz. Ne yazık ki bunu Malezya’dan Tayland’a deniz yolu ile Satun’dan giriş yaptığımda öğrendim. 15 gün bana yetmiyordu, 20 güne ihtiyacım vardı, sadece 5 gün daha vizemin uzatılması gerekiyordu. Satun’daki vize memuru 15 gün vermekte ısrar etti ve yasal olarak daha fazlasını veremediği söyledi. Ama bunu herhengi bir şehirdeki vize ofisinden uzatmanın mümkün olduğunu söyledi.

O sabah erken bir saatte Patong plajın’dan ayrılıp Phuket şehrine gidip vizemi uzatma kararı almıştım, sonradan sıkışmak istemiyordum. Phuket dolmuşlarının kalktığı yere doğru yürürken yanımdan geçmekte olan bir motosikletli durup arkamdan Almanca olarak Alman olup olmadığımı sordu. Ben de ona Alman olmadığımı ama Almanca bildiğimi ve yardıma ihtiyacı varsa yardımcı olabileceğimi Almanca olarak söyleyince aramızda bir muhabbetir başladı. Bir müddet sonra esas konuya geldik, öyle ya, ne diye biri durup bana Alman olup olmadığımı sorsun !!! Pek Alman’a benzer tarafım yoktur.

Meğerse arkadaş bir Alman turzim şirketinin promosyon tanıtıcısıymış. Ve şirketinin bir tanıtım promosyonu varmış. Buna göre elindeki kazı kazan türü kartlarından birini alıp kazıyorsunuz, büyük bir ihtimalle çok az boş vardır, ve t-shirt, içki vs gibi ıvır zıvır şeylerden birini kazanıyorsunuz, tabi ki şirketin tanıtımına katılmak şartı ile. Ancaaaaaaaak, bu ıvır zıvırların haricinde 6 adet ciddi hediye de var. Bu hediyelerden birini kazanabilmeniz için Jackpot’u bulmanız gerekiyor.

Verdiği kartı kazıdım ve Jackpot’u buldum.
Bu hediyeler;
1- son sistem bir notebook,
2- dijital bir fotoğraf makinesi,
3- rüya tatili,
4- lüks bir gemi ile tatil,
5- 1.000 USD nakit para
6- Ve bir dijital kamera ,

Mmmmmmmm... hangi hediyeyi kazandığımı öğrenmem için sahildeki otellerine gitmem gerekiyormuş, gittim.

Bir dizüstü bilgisayarına, dijital fotoğraf makinesine ya da kameraya ihtiyacım yok, eğer bunlardan biri çıkmış olursa, olsa olsa arkadaşlarımdan birinin işine yarar...

16 ülkeden birini içeren bir rüya tatili ya da lüks bir gemi ile okyanuslarda tatil de hayır diyemeyeceğim şeylerden biri olacaktır, ancak 45 gün önceden rezervasyon yapılma şartı var...

1.000 USD nakit para ödülü aşağı yukarı bugüne kadar harcadığım miktarı karşılar ve otomatikman buralarda bir ay daha kalmamı sağlar...

Sizce hangisini kazandım dersiniz ?????

Vize bürosu bence Tayland’a hava yolu ile giriş yapmış kişiler haricindekilerden biraz daha para alabilmek için yapılan bir uygulama. Kimse 15 gün kadar kısa bir süre kalamaz buralarda bence. Standart uygulama olarak yedi gün uzatma veriyorlar ve bunun karşılığında yaklaşık 40 USD tutarında vize ücreti alıyorlar.

Hans’ı söylediği otelde kazımış olduğum kartın bir başka köşesini kazıdık.

Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee............

Bir haftalık rüya tatili kazandım.

Birisi bana “gez ya kulum” dedi herhalde...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

anlattıklarınız doğruysa bu süper bişey...
peki rüya tatil nerde ve nasıl olacakmış?
Nurçin

Ali dedi ki...

Artik secmesi bana kalmis durumda.. 16 ulke, sec begen git :)