10 Aralık 2008 Çarşamba

YOL NOTLARI-14

Langkawi adasinda ki ilk gunum ne yazikki ariza cikartan paragoz bir otel sahibi ile karakolluk olmakla gecti.

Langkawi'deki en uygun oteli bulduktan sonra yanimda ulke parasi olmadigini ve bozdurduktan sonra odanin parasini odeyecegimi soyleyip chekin islemimi yaptirdim. Gun kararmak uzere ve yine sicak ve uzun bir yolculugun ardindan aclik iyice gozumu dondurdugunden, ilk buldugum yerde parami bozdurdum, guzel bir ziyafet cekip bir iki de bira ictikten sonra gece vakti odama dondum. Odanin ucretini ertesi gun odemeyi dusunuyordum.

Gunun verdigi yorgunluk, arkasindan gelen yemek ve bira nin verdigi rehavet ile hemen uyumusum.

Birden odanin isiklarinin yandigini hissettim. Kapida keci sakali, alt ust ayni renk garip yerel kiyafeti ve kafasinda takkesi ile tipik malay otelcisi iceri girmis ve benden iki gunluk oda parasini istemekteydi. Uyku sersemligi ne oldugunu anlayamadan adamin 2 gunluk parasini verip def ettim.

Ancak gecen dakikalar sonrasinda bu adamin hangi hakla benim odama girip para istemesinin hangi hukuki, insani ve de hangi otel yoneticiligi vasiflarina uydugunu sorgular sorgulamaz, biraz da aradan zaman gecirdikten sonra ayni baskini ben de adamin evine yaptim.

Gerekcem de paramin ustunu almak ve adama yoneticilik dersi vermekti. Gercekten korktu. Ancak baskina baskinla cevap verilir. Butun bunlarin ustune adamdan sikayetci olup bir de polis cagirmasini talep edince, gece uzadi. Polisin gelmesi, durumu anlatmam, onlarin durumu kavrayabilmesi, karakola gidip sikayet tutanagini doldurmam, otele tekrar donum yatmam gecenin 2 sini buldurmustu.

Vermis oldugum iki gunuluk oda uceritini sonuna kadar kullandim. Simdi oteldeki oda kapilarinda neden icerden surgu konuldugunu daha iyi anliyorum. Bu otelde herhangi bir ekstra kilit sistemi yoktu. Bence bu tur yerlerde muhakkak goz onune almaniz gereken olmazsa olmazlardan biri olmali.

Bu sikayetin sonunda ne cikar bilmiyorum? En azindan birilerinin otel yoneticisine icerde musterisi varken zart diye girmesinin uygun olmadigini anlatmali. Benden daha buyuk tepki verenler cikabilir. Hele Texas li bir Amerikalinin odasin girecek olursa oradan ancak torba icinde cikar herhalde. Aslinda adami tek kurtaran sey benim uyku sersemi olamamdi.

Hiç yorum yok: