8 Aralık 2008 Pazartesi

YOL NOTLARI-13

GÜZEL ANLAR-4

Tanah Rata dan Penang adasına doğru otobüste giderken bu gezide cep telefonumun konuşma haricindeki tek özelliği olan radyosunu dinlemeye başladım. Tesadüfen Red FM adlı bir istasyanda durdu radyonun otomatik tarayıcısı. Fena çalmıyorlardı. Pop. Rock karışık yayın yapan bir radyo istasyonu.. Bir süre sonra Penang adasındaki caz festivalinden bahsetmeye başladılar. Üstelik tarihleri orada olduğum zamanlara rastlıyordu.
Adaya vardıktan sonraki günlerde hafta sonunda bir otelde önce otel lobisinde halka açık konser daha sonra da biletli seyircilere fesival katılımcılarının konseri sunulacaktı.

O gün saat 3 sularında otele vardım. Çünkü lobideki konserler o zaman başlayacaktı. Hemen lobi girişinde de akşam 6 da başlayacak olan festival konserleri bileti satılmaktaydı. Masaya yanaşıp oradaki hanıma konser sonrası şehire otobüs seferi olup olmadığını sordum, bilmiyordu, ama ilgilendi, birlikte resepsiyona gittik sorduk, son servis akşam saat 5 de imiş. Son belediye otobüsü de oradan gece 10 da idi. Bu arada otel Georgetown`dan yaklaşık 20 km ötede bir başka sahilde. Festival konserleri gece 12,30 dan önce bitmiyodu. Bu durumda ya bilet almayacak ya da otobüse yetişmek için festivali ortasında terk etmek zorunda kalacaktım. Ben nazik bayana teşekkür edip “hele ben biraz düşüneyim” dedim ve yanından ayrılıp lobideki konseri izlemeye başladım.
Çok değil, bir kaç dakika sonra omuzumda bir el hissettim, beni dürtüyordu, acaba buradan konseri seyretmeme birisi arıza mı çıkartıyor diyerek döndüğümde bilet masasındaki bayan ile burun burna geldim. Adını sonradan öğrendiğim Rachel`e dönerek “işte bu o, tanıştınız, hadi anlaşın” dedi ve gitti. Rachel bütün sempatikliğini takınmış bana bakıyordu ve dediki “bende fazla bilet var, eğer alırsan seni konser bitiminde şehre bırakabilirim” dedi.

Saat 3 de başlayıp 2 saat süren lobi konserinde 3 gurup sahne aldı. Akşam saat 6 da başlayıp gece 12 de biten festival konserinde ise biri festival birincisi olan toplam 6 gurup sahne aldı.

Festival birinciliği bu sene Sabah adasından amatör bir gurup kazandı,Daha sonra sırasıyla Brezilya`dan Pascoal Meirelles üçlüsü, Malzeya`dan efsane ses ve en sevilen sanatcilari... Adibah Noor,
İspanya`dan misafir sanatçıları Violetta Curray`ya eşlik eden Jaume Vilaseca dörtlüsü, Macar gurup Djabe ve misafir sanatçıları olarak da Genesis`in efsane gitaristi Steve Hackett, Ve son olarak yine Malezya`dan Malezyanın tüm renklerini tüm sound larını birleştirmiş bir gurup olan Asena Percussion Unit sahne aldı.

Teşekkürler Rachel, hem seni tanıdım hem de olağan üstü bir gün geçirdim. Ne yazıkki festivalin ikinci gününe katılamıyorum, zira Langkawi adasına doğru gideceğim.