16 Aralık 2008 Salı

YOL NOTLARI-15

En son Langkawi’de kalmıştık. Buradan speed boat ile Satun ve kara yolu ıie Krabi ve yine kara yolu ile de Ao Nang plajına gelince burasının neden bu kadar popüler bir yer olduğunu hemen anlıyorsunuz. Phi Phi adasına ve onun gibi onlarca adaya oldukça yakın. Bazı adalarda konaklama imkanı var. Diğeleri ise sadece günü birlik gezi, şnorkel ile su altı güzelliklerinin görülmesi, ve yüzme amaçlı. İster bir paket programa yazılıp “long tail” motorlar ile bir kaç adayı birden görebilir isterseniz de sadece bir adaya gidip sabahtan akşama kadar tembel tembel yatabilirsiniz. Yada dalış programlarından birine yazılıp scuba dalış yapabilirsiniz. Malzemeli 2 adet dalışı içeren paket 4000 Baht, buna teknedeki içecekler, otleden ulaşım ve öğle yemeği dahil. Ya da bunların hiç birini yapmayıp sadece Ao Nang plajında gününüzü geçirebilirsiniz.

Tayland’da gözlemlediğim bence en ilginç şeylerden biri de nerede olursanız olun Tayland’ın herhangi bir yerine gitmeniz mümkün. Eğer gitmek için uzun mesafe (500 km den fazla) bir yer seçtiyseniz minibüs ve otobüs şöförlerinin “elim sende” oyununun bir parçası oluyorsunuz. Ya bir otobüse ya da bir minibüse sıkıştırıldıktan sonra bir yöne doğru gitmeye başlıyorsunuz. Yolun herhangi bir yerinde ve de her hangi bir saatinde genelde şöför telefonunu açıp birisiyle yüksek perdeden konuşmaya başlıyor ve yaklaşık 15-20 dakika sonra ya gecenin karanlığında ya gün doğuşundan hemen önce ya da öğlen güneşinin ortalığı kavurduğu bir anda bir yerde durup bir başka minibüs ya da otobüse transfer oluyorsunuz. Bu transfer olayı gittiğiniz yere göre çeşitlilik gsösteriyor. Ama şunu yapmamaya çalışın. Tayland’dan Vietnam’a direkt olarak gitmeyin. Gidenlerden dinlediğim kadarıyla çekilecek şey değil. Mümkünse gezinizi bölün ve adım adım gidin.

Laf bölündü, aslında ben Ao Nang da gittiğim Tay yemek kursunu anlatacaktım. Tanıyanlar benim ne kadar lezzetli yemek yaptığımı bilir. Uzak doğu yemeklerine zaten bir yatkınlığım vardı ve bunları genelde yemek kitaplarından ya da internetteki reçetelerden okuyup yapıyordum. Ao Nang da gözüme bir kaç tane yemek kursu broşürü ilişti. Genelde 5-7 çeşit ana yemeğin yapılması öğretiliyor ama isterseniz 3 günlük bir pakete yazılıp sabahtan akşama kadar burada çalışıp guru olabilirsiniz. Ben zaten yarım guru sayıldığım için yarım günlük bir paket seçtim ve artık lokanta açabilirim..

Buralar da yapılacak çok şey var.. ama benim daha görmem gereken başka yerlerim var listemde.

Hiç yorum yok: